ΑΝΤΡΙΑ ΣΙΗΜΗ
Άντρια Σιήμη
Andria Shimi
...
ΛΕΚΤΟΡΑΣ
Τμήμα Ψυχολογίας
ΟΕΔ 02 - Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης
Πανεπιστημιούπολη
B128
+35722892046
-
www.andriashimi.com

Προσωπικό Προφίλ

Η Άντρια Σιήμη είναι Αναπτυξιακή Γνωστική Νευροεπιστήμονας και εγγεγραμμένη Σχολική Ψυχολόγος. Κατέχει πτυχίο Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, 3-ετές μεταπτυχιακό Σχολικής Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, μεταπτυχιακό στην Ψυχολογική Έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, και διδακτορικό στην Αναπτυξιακή Γνωστική Νευροεπιστήμη από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης με υποτροφίες από το ίδρυμα Μποδοσάκη και το Ίδρυμα Λεβέντη. Ακολούθως των σπουδών της, εργάστηκε ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Medical Research Council, Cognition and Brain Sciences Unit στο Πανεπιστήμιο του Cambridge και στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Επίσης, κατά την διάρκεια των διδακτορικών και μεταδιδακτορικών της χρόνων, εργάστηκε ως επισκέπτρια επιστήμονας στο Sackler Institute for Developmental Psychobiology, Weil Medical College of Cornell University στη Νέα Υόρκη, στο Πανεπιστήμιο του Oregon, και στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου. Επέστρεψε στην Κύπρο τον Σεπτέμβριο του 2016, μετά από επιτυχή εξασφάλιση χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και εργάστηκε ως Marie Curie Fellow στο Ινστιτούτο Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου για 2 χρόνια. Από τον Σεπτέμβρη του 2018 εργάζεται ως Λέκτορας Σχολικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου.
Η ανάπτυξη της προσοχής και μνήμης σε συμπεριφορικό, νευρικό, και γενετικό επίπεδο σε τυπικούς και κλινικούς παιδικούς πληθυσμούς. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τα ερευνητικά ενδιαφέροντα στην ιστοσελίδα του εργαστηρίου.

Shimi, A., & Scerif, G. (2017). Towards an integrative model of visual short-term memory maintenance: evidence from the effects of attentional control, load, decay, and their interactions in childhood. Cognition, 169, 61-83.

Shimi, A., Nobre, A.C., & Scerif, G. (2015). ERP markers of target selection discriminate children with high vs. low working memory capacity. Frontiers in Systems Neuroscience, 9:153, doi: 10.3389/fnsys.2015.00153.

Shimi, A., Kuo, B-C., Astle, D.E, Nobre, A.C., & Scerif, G. (2014). Age-group and individual differences in attentional orienting dissociate neural mechanisms of encoding and maintenance in VSTM. Journal of Cognitive Neuroscience, 26, 864-877.

Shimi, A., Nobre, A.C, & Astle, D.E., & Scerif, G. (2014). Orienting attention within visual short‐term memory: Development and mechanisms. Child Development, 85, 578-592.

Shimi, A., & Astle, D.E. (2013). The strength of attentional biases reduces as visual short-term memory load increases. Journal of Neurophysiology, 110, 12-18.
 
Για τον πλήρη κατάλογο δημοσιεύσεων μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του εργαστηρίου.

Profile Information

Andria Shimi is a Developmental Cognitive Neuroscientist and a licensed School Psychologist. She holds a BSc degree in Psychology from the University of Athens, a 3-year MA degree in School Psychology from the University of Cyprus, an MSc in Psychological Research from the University of Oxford, and a PhD in Developmental Cognitive Neuroscience from the University of Oxford. Her PhD studies were supported with independent scholarships by the Bodossaki and Leventis Foundations. Following her studies, she worked as a postdoctoral researcher at the Medical Research Council, Cognition and Brain Sciences Unit at the University of Cambridge and at the University of Oxford. In addition, during her doctoral and postdoctoral years, she worked as a visiting scientist at the Sackler Institute for Developmental Psychobiology, Weil Medical College of Cornell University in New York, at the University of Oregon, and at the University of Edinburgh. In September 2016, she joined the Cyprus Institute of Neurology and Genetics for 2 years as a Marie Curie Fellow, after successfully securing a competitive Marie Skłodowska-Curie fellowship funded by the European Commission. Since September 2018 she is based at the Department of Psychology at the University of Cyprus as a Lecturer in School Psychology.
Her research examines the development of attention and memory at the behavioural, neural, and genetic level in healthy and clinical child populations. More information on her research can be found at the lab’s website.

Shimi, A., & Scerif, G. (2017). Towards an integrative model of visual short-term memory maintenance: evidence from the effects of attentional control, load, decay, and their interactions in childhood. Cognition, 169, 61-83.

Shimi, A., Nobre, A.C., & Scerif, G. (2015). ERP markers of target selection discriminate children with high vs. low working memory capacity. Frontiers in Systems Neuroscience, 9:153, doi: 10.3389/fnsys.2015.00153.

Shimi, A., Kuo, B-C., Astle, D.E, Nobre, A.C., & Scerif, G. (2014). Age-group and individual differences in attentional orienting dissociate neural mechanisms of encoding and maintenance in VSTM. Journal of Cognitive Neuroscience, 26, 864-877.

Shimi, A., Nobre, A.C, & Astle, D.E., & Scerif, G. (2014). Orienting attention within visual short‐term memory: Development and mechanisms. Child Development, 85, 578-592.

Shimi, A., & Astle, D.E. (2013). The strength of attentional biases reduces as visual short-term memory load increases. Journal of Neurophysiology, 110, 12-18.
 
A full publication list is available at the lab’s website.