ΠΑΝΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΟΣ
MARKOPOULOS PANOS
...
ASSISTANT PROFESSOR
Department of Business and Public Administration
FEB 01 - Faculty of Economics and Management
University Campus
06 FEB01
22893629
-
panosmarkopoulos.com

Προσωπικό Προφίλ

Ο Πάνος Μαρκόπουλος ολοκλήρωσε το διδακτορικό του στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβανίας (University of Pennsylvania) το 2004 μελετώντας το μηχανισμό ενημέρωσης των καταναλωτών για προϊόντα και υπηρεσίες σε ηλεκτρονικές αγορές.
 
Στο παρελθόν έχει εργαστεί για το Χρηματιστήριο Αθηνών, την ΙΒΜ Research, καθώς και την εταιρία συμβούλων επιχειρήσεων McKinsey & Co., όπου και διατέλεσε σύμβουλος του ανώτατου μάνατζμεντ μεγάλων εταιριών σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Καναδά.
 
Ως ακαδημαϊκός έχει διδάξει σε κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα των ΗΠΑ, όπως το Cornell University και το Wharton Business School, όπου και διατέλεσε επισκέπτης Λέκτορας το 2005.
 
Υπήρξε συνιδρυτής της εταιρίας ανάπτυξης τεχνολογίας για μέσα ενημέρωσης Media Society και κάτοχος πατεντών στο χώρο της στοχευμένης ηλεκτρονικής διαφήμισης.
- Πληροφοριακά Συστήματα στη Διοίκηση (MIS)
- Εφαρμογή της Οικονομικής Θεωρίας στις Ηλεκτρονικές Αγορές
- Ενημέρωση καταναλωτών για προϊόντα και υπηρεσίες στο διαδίκτυο: μηχανισμοί και λειτουργία των αγορών
- Θεωρία Παιγνίων
  • P.M. Markopoulos and K. Kosanagar, 'A Model of Product Design and Information Disclosure Investments', Management Science (Forthcoming).
  • P.M. Markopoulos, R. Aron and L.H. Ungar, 'Product Information Websites: Are they Good for Consumers?', Journal of Management Information Systems (2016 33:3 pp. 624-651).
  • P.M. Markopoulos and E.K. Clemons, 'Reducing Buyers’ Uncertainty about Taste-Related Product Attributes', Journal of Management Information Systems. (2013 30:2 pp. 269-299).
  • P.M. Markopoulos, R. Aron and L.H. Ungar, Information Market for Product Attributes: A Game Theoretic, Dual Pricing Mechanism, Decision Support Systems (2010 49:2 pp 187–199).
  • Information, HyperDifferentiation and Delight: The Value of Being Different, in 'The Broadband Explosion', Harvard Business School Press, Copyright 2005. (with E.K. Clemons, R. Spitler and B. Gu)

Profile Information

Dr. Markopoulos completed his PhD in the University of Pennsylvania in 2004 studying the mechanism by which consumers receive information about products and services in electronic markets.
 
His professional experience includes the Athens Stock Exchange, IBM Research, and the elite management consulting firm McKinsey & Co, where he consulted for the top management of leading corporations in Europe, USA and Canada.
 
As an academic, he has taught in Cornell University and the Wharton Business School, where he was a visiting Lecturer in 2005.
 
He was a co-founder of Media Society, a technology development firm for electronic media, and holds patents in the field of targeted advertising.
- Management Information Systems
- Economics and Electronic Markets
- Product information online: mechanisms and market operation
- Game Theory
  • P.M. Markopoulos and K. Kosanagar, 'A Model of Product Design and Information Disclosure Investments', Management Science (Forthcoming).
  • P.M. Markopoulos, R. Aron and L.H. Ungar, 'Product Information Websites: Are they Good for Consumers?', Journal of Management Information Systems (2016 33:3 pp. 624-651).
  • P.M. Markopoulos and E.K. Clemons, 'Reducing Buyers’ Uncertainty about Taste-Related Product Attributes', Journal of Management Information Systems. (2013 30:2 pp. 269-299).
  • P.M. Markopoulos, R. Aron and L.H. Ungar, Information Market for Product Attributes: A Game Theoretic, Dual Pricing Mechanism, Decision Support Systems (2010 49:2 pp 187–199).
  • Information, HyperDifferentiation and Delight: The Value of Being Different, in 'The Broadband Explosion', Harvard Business School Press, Copyright 2005. (with E.K. Clemons, R. Spitler and B. Gu)