SYLVAINE GAUTIER-KIZILYUREK
GAUTIER-KIZILYUREK SYLVAINE
GAUTIER-KIZILYUREK SYLVAINE
...
SPECIAL TEACHING STAFF
Department of French and European Studies
Athena
12, Aglantzias Ave.
-
22 89 43 79
-
-

Προσωπικό Προφίλ

Bασικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Rennes 2, Γαλλία (Δίπλωμα στις ευρωπαϊκές μελέτες – Licence - Langues Etrangeres Appliquees, 1993), μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Rennes 2 (maitrise στις Ευρωπαϊκές Μελέτες - Langues Etrangeres Appliquees, 1994; maitrise στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας,, 1996) και στη Ecole des Hautes Etudes στο κλάδο Κοινωνικών Επιστημών στο Παρίσι, Γαλλία (D.E.A στη γλωσσολογία, μια έρευνα για τη διδασκαλία της Τουρκικής γλώσσας ως 'μητρική' γλώσσα των παιδιών Τούρκων μεταναστών στη Γαλλία, 2002).
Τα ενδιαφέροντα της περιλαμβάνουν την κοινωνιογλωσσολογία, ιδιαίτερα τις γλωσσικές πολιτικές,, γλώσσα και δύναμη, εναλλακτική παιδαγωγική στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και πολιτισμών όπως επίσης ανάπτυξη παιδαγωγικού υλικού
- « The politics of identity in the Turkish Cypriot community and the language question » (co-writter), International Journal of the Sociology of Language, N° 168, 2004, p. 37-54- « Les enseignements de Langue et Culture d’Origine en France: chronique d’une mort annoncee? Le cas de la langue turque », in Emprunts linguistiques, Empreintes culturelles, L’Harmattan, 2007, p. 141-158

Profile Information

Undergraduate studies at the University of Rennes 2, France (licence in European Studies – Langues Etrangeres Appliquees, 1993), post-graduate studies at the University of Rennes 2 (maitrise in European Studies – Langues Etrangeres Appliquees, 1994 ; maitrise in Teaching French as a Foreign Language, Francais Langue etrangere, 1996) and the Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales in Paris, France (D.E.A. in Linguistics, research on the teaching of Turkish as a « native » language to Turkish migrants‘ children in France, 2002).
Her interests include sociolinguistics, in particular language policies, language and power, as well as alternative pedagogy and new technologies in teaching of foreign languages and cultures, and pedagogical material development.
- « The politics of identity in the Turkish Cypriot community and the language question » (co-writter), International Journal of the Sociology of Language, p.37-54, N° 168, 2004 - « Les enseignements de Langue et Culture d’Origine en France: chronique d’une mort annoncee? Le cas de la langue turque »,in Emprunts linguistiques, Empreintes culturelles, L’Harmattan, 2007, p.141-158